Как се справих със сертификата на Microsoft - Exam 98-364: Database Fundamentals

 Началото на сертификационната
програма на Microsoft


Идеята ми се зароди през 2018 година.

Работих във фирма, в която пишех заявки и процедури на SQL Server. Оттам колеги ме запознаха, че Microsoft предлагат изпити, след които се издават сертификати. Потърсих повече информация, за да се запозная как стоят нещата. Както може да предположите отзивите бяха доста добри, тъй като Microsoft е много голяма и призната компания в цял свят

Хубавото беше, че тези сертификати са признати навсякъде и могат да бъдат използвани по цял свят. Освен това валидират знания, които са актуални, тъй като изпитите са на най-новите технологии и разработки. 

Също така смятам, че показват, че имаш желание:

  • Да се развиваш, 
  • Да седнеш и да прочетеш задълбочено за технологията,
  • Да се запознаеш с най-новите неща, както и със спецификите на технологията,
  • И разбира се да защитиш знанията си. 

Мнението ми е, че това са факти, които определено са полезни за всеки и биха му помогнали в кариерата

Понеже бях студент по това време и работих на 8 часа, почти не ми оставаше време да чета и за изпити на Microsoft, затова отложих нещата във времето.

Е, в крайна сметка времето дойде, след като защитих дипломната си работа през октомври 2019 година. 

Първата стъпка, която исках да направя е да взема първото ниво за бази данни - MTA Database Fundamentals. Както може да разберете от името му, той показва, че имате начални познания за това какво е база данни и как да оперирате с нея. Ще оставя линк към изпита за всеки, който иска да разгледа по-подробна информация:

За подготовка използвах книга на великият автор Itzik Ben-Gan. Може би един от най-добрите автори, според мен и много статистики, що се отнася до SQL Server. Изключително начетен човек, с много познания и опит, и не на последно място с усет как да предаде материалът на по-достъпен език, за да може да вникнете в трудната материя. Повече за него може да прочетете тук . 

Тествах повечето примери, които са посочени в книгата, използвах и някои източници от онлайн документацията на Microsoft за SQL Server. Разбира се, помагаше ми и опитът, който имам от работа.

Оставям линк към книгата, за който е заинтересован:



Отне ми около месец за подготовката. Мисля, че за всеки, който се е занимавал с бази данни, дори и да не са на Microsoft, то не би трябвало да му е нужно повече време. Изпитът е на материя, която е на основно ниво все пак. За тези, които тепърва започват с базите данни, според мен е добре да се упражняват повече, преди всичко, за да може да натрупат по-уверени знания и опит с технологията.

Насрочих изпита си в център на PearsonVUE. През сайта на Microsoft се създава първо Microsoft MCID, след това се запазва място, дата и час, плаща се и всичко е готово. Остава само да се явите и да защитите знанията си. Насрочването за изпит става през линка, който съм оставил по-горе, където е описана и по-подробна информация за изпита 98-364.

На 7 декември 2019 година успешно направих първата крачка и взех MTA изпита. 

Определено бе една начална крачка към нещо, което бях планирал от доста време. Доволен бях от себе си, че съм се справил с изпит на ниво на Microsoft. Знаех, че това е нещо полезно за мен и ще ми помогне напред в кариерата. 

За всеки, който желае да разгледа всички сертификационни програми, може да посети линка:
Определено препоръчвам на всеки, който иска:
  • Да се развива, 
  • Да научава нови и нови неща, 
  • Да изучава спецификите на различните технологии, които Microsoft предлагат,
  • Да бъде по-квалифициран кадър,
  • Да защитава знанията си, които учи през годините
  • И не на последно място да може да добави към CV-то си документ (а защо не и повече от един документИ) от успешно положен изпит. 
Моите впечатления от всички източници, които прочетох са, че тези сертификати са важни за IT сектора, за програмистите, които искат да се развиват, и за тези, които искат да се изкачват в кариерата си, както и да пишат все по-добър и качествен код, а оттам да бъдат и ценени кадри на пазара.

Може да видите сертификатът ми тук:



...Дерзай, читателю!...

инж. Р. Батинов


Коментари

Популярни публикации от този блог

Как написах бакалавърската си дипломната работа и защитих с отличие? Съвети, образец за документацията | ТУ-София - филиал Пловдив | ФЕА | КСТ

Restaurant Booking Admin Panel | Мои Проекти

Restaurant Online Booking Web Application | Мои Проекти